2012. július 5., csütörtök

Dawn Of War PC Game



Warhammer 40.000 Down Of War



A Down Of War a THQ gondozásában megjelent stratégiai játék, amely a Warhammer 40.000 világában játszódik. 2004-ben adták ki, és népszerűsége mind a mai napig töretlen.  Három kiegészítő is megjelent hozzá. Megjelenési sorrendben: Winterstrom, Dark Crusade és Soulstrom.
A Warhammer világát itt most nem mutatnám be, az oldalon több kiváló írás is található róla.

A játékmenet

Mint fentebb már említettem a DOW vérbeli stratégiai játék. A séma alapvetően a szokásos: gyűjts nyersanyagot, építsd fel a bázisod, gyárt és fejlessz egységeket, és pusztítsd el az ellenséget. Mi az, ami mégis egyedivé teszi, és kiemeli az átlagos játékok sorából? Véleményem szerint az ötletes megvalósítás, a változatossága, és hihetetlen jó Warhammer hangulata, már amennyiben valakinek ez bejön.

Számos faj közül választhatunk, és bizony fel kell készülni rá, hogy mindegyik teljesen eltér a többitől, és más stratégiát követel meg a győzelemhez. Persze átfedések vannak, de hát ez elkerülhetetlen. Alapvetően kétféle nyersanyag van. Az első a Startegic pontok elfoglalásával nyerhető requisition point és power, amit az erőművek építésével nyerhetünk.

Két fő egységtípus található meg a játékban, a gyalogos, és a tankegység. Minden egység rendelkezik egy gyártási és egy populációs költséggel, mert bizony a populációnk véges. 20 pontnyi tank illetve gyalogos egységünk lehet, és bizony egy durvább egység 5 pontba is belekerülhet, ami elég borsos tud lenni.
A győzelemhez többféle út vezet. Természetesen győzhetünk úgy, hogy kiírtjuk a másikat, de beállítástól függően többféle lehetőségünk van. Játszhatunk Critical Location-ra is, ami azt jelenti, hogy meghatározott pontokat kell elfoglalni a pályán, és meg is kell tartani egy meghatározott ideig. Vagy éppen az ellenség Commander egységet kel kivégezni, és persze a sajátunkat megvédeni. De ennek a győzelmi kondíciónak van főbázisos alternatívája is.

A pályákon található egy harmadik féle elfoglalható pont is, ez pedig a Relic. Általában nincsen sok belőlük, de mindenképpen érdemes egyet kézben tartani, mert az adott faj főegységét csak úgy lehet lehozni, ha a birtokunkban van legalább egy relic.

A kampány szerintem jó élmény tud lenni, és érdemes végigtolni, azonban másod vagy harmadszorra nem olyan nagy élmény. A története jó, ha nagyon tetszik, akkor könyv formában is lehet tenni vele egy próbát, magyarul is kiadták Down Of War néven.

A fajok

A legalapvetőbb, és valószínűleg mindenki álltal ismert faj a Space Marine. Véleményem szerint ők a legerősebb és leguniverzálisabb erő a játékban. Ha egyszer nekiindul, akkor kevés dolog tudja feltartóztatni, és egy jól beépített Sapce Marine védelmen nehéz áttörni. Itt szeretném elmondani azt is amit a játék egyik legnagyobb erényének tartok, hogy jól van kiegyensúlyozva, jó taktikával bármelyik fajjal lehet győzni. A Space Marine gyalogság nagyon erős, főleg ha legyártjuk a elit egységeket, a Terminátrokat. A főegységük a relic birtokában a hatalmas tűzerővel rendelkező tank titulált mozgó erőd, a Land Raider.


A második igen híres faj, a Káosz. Kemény, szívós faj, számtalan furcsa és groteszk egységgel, sok hasonlósággal, és még több eltéréssel a Space Marinokhoz. Hisz egykor maguk is az Űrgárdisták közé tartoztak… A négylábú Defiller tankegységek hihetetlen pusztításra képesek, és a démonok, amiket a világra tudnak idézni, sem sokkal maradnak le. A főegységük a megidézett démon, a Bloodthirster.


A harmadik faj a szinte minden fantasy játékban megtalálható, rendszeresen zöld bőrű örökkön saját káoszába fulladó nép, az ork. Itt sincsen másképpen, hisz egyes elméletek szerint csak ezért nem tudják elfoglalni a világot, mert képtelen az összefogásra. Az ork nép a háborúért él, a Space Marinok mellett a legtöbb háborús cselekményben részt vesznek. Számosak és szaporák, és emelett erősek is. Csak egy jól kiépített védelemnek van esélye az ork rohamokkal szemben. Sokkféle aljasabbnál aljasabb egységük van, amit bevethetnek, legyen szó a brutális sebzéssel rendelkező gyalogos Flash Gitz-ről, vagy a közgyűlöletnek örvendő WarTrukk nevű járgány, amit csak az utálhat igazán, aki már harcolt ellenük. A fő egységük a mutáns elefánt-tank-hibrid-szerű lény, a Squiggoth.


A negyedik alapfaj, az eldár. Egykor az univerzum uralkodói voltak, de mára már csak szánalmas árnyékai egykori dicsőségüknek. Azonban ezt az árnyékot sem szabad lebecsűlni, mert igen keményen üt vissza, ha belemarnak. Gyorsak, pontosak, félelmetesek, és precízen halálosak. Talán így tudnám az eldár fajt jellemezni a legjobban. Jól lehet velük manőverezni, az üss és fuss taktika pedig könnyen kivitelezhető velük. És ha sikerül lehozni a főegységüket, Khane-t, akkor pedig igencsak félelmetes ellenséggé válnak…


Az első kiegészítőben jelent meg az Imperial Guard faj, amit sokan vegyes érzéssel fogadtak. Az egész nép, szerintem a játék legjobb védelmét képes kiépíteni, de támadásban nem valami nagymenők, bár ha támogatóként vannak jelen, akkor nagyon is hatékonyak tudnak lenni. A tankjaik nagyon erősek, és a Basilisk nevű üteg olyan távolságra képes ellőni, amit rajta kívül senki sem a játékban. A főegységük a Banebalde, egy hatalmas csupa fegyver tank, aminek a lőtávolsága és tűzereje is magáért beszél.


A második kiegészítőben, a Dark Crusade-en jelent meg a Necron. Az univerzum elpusztítói, a rettegett ősfaj. Erősek, szívósak, hatékonyak. Ezzel a három szóval lehet őket jellemezni. Mikor a necron sereg megindul – vagy éppen beteleportál a legváratlanabb helyre, élen a necron lorddal, a necron hadsereget vezető iszonyattal, és velük tart egy vagy több monolit is… hát bizony el lehet kezdeni félni. A fő egységük, a lebegő, hatalmas sugarakkal támadó főbázis, a necron Monolit.


A hatodik faj, ami szintén a Dark Crusade-en jelent meg a személyes kedvencem a Tau birodalom, akik a Grater Good nevében hódítják meg az univerzumot. A tau kihasználja a saját technikai fejletségét, és plazmafegyvereikkel szemben bizony igen nehéz helytállni. A tűzerejük elsöprő. Az egyetlen nép, ahol két irányba is fejlődhetünk. Mindkét iránynak megvannak a maga előnyei és hátrányai, de a tau fő jellegzetessége mindenképpen adott, a hatalmas tűzerő. A fő egységük a Great Knarloc, ami valami nagyra nőtt dinoszaurusznak tűnik.


A hetedik faj az igen erős érzelmekkel fogadott Sisters Of Battle. A Soulstormban jelentek meg, és nem volt felhőtlen a fogadtatásuk a Dark Eldarokkal együtt. Ugyanis sokan a Sapce Marine koppintásának tartják pár, nem túl eredeti ötlettel. Személy szerint én szeretem őket. Elég kemény ellenfél, számos hatékony egységgel. Érdemes pár próbát tenni velük, könnyen tanulható és kezelhető nép. A főegységük a Living Saint, egy arkangyal szerű hölgy, egy akkora karddal, hogy bármelyik anime büszke lenne rá.


Az utolsó hivatalos faj, ami megjelent a Dark Eldár. Személy szerint nem szeretem őket, mert ha én játszom velük, akkor általában kikapok, ha a gép, akkor meg erősen megszenvedek velük. Az eldár nép kifordítottja. Úgy kell valahogy elképzelni, hogy a Legolast és népét valamiféle cyber sado mazo designbe vágjuk. Kicsit bizarr. Aljas, gyors, ütőképesnek nevezhető nép. A főegységük a Deis of Destruction, ami egy lebegő csatahajó, brutális tűzerővel.

Grafika

Kezdjük azzal, hogy 2004-es játék, és szerintem ezzel minden elmondtam. Gyakorlatilag a mai követelményekhet mérve bármin elfut (1 GHz Pentium III or equivalent AMD Athlon XP processor, 256 MB RAM, 1.8 GB free hard drive space, 4x CD-ROM, 32 MB DirectX(R) 9.0b compatible AGP video card with Hardware Transform and Lighting, DirectX 9.0b compatible 16-bit sound card). A kiegészítők sem dobtak sokat, de akinek a játékélmény fontosabb, mint a grafika, annak ajánlom, hogy tegyen vele egy próbát. Következzen egy kis hangulatkeltő GamePlay videó:



Multiplayer

A játék multija szerintem nagyon élvezetes, már ével óta toljuk a haverokkal kisebb megszakításokkal. A dircet ip-s csatalkozás miatt lehetőség van arra, hogy Hamchival , vagy Tunngleval játszunk egymással a neten keresztük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése